Huhti-toukokuun uutiskirje
Procountor operaattorivaihdos
Tämän uutiskirjeen piti tulla jo huhtikuussa, mutta tässä sitä ollaan, toukokuun puoliväli lähestyy. Verottaja pitää meidän kiireisenä ja uutiskirjeetkin tulevat vasta nyt.
Kuten monet Sähköisen Taloushallinnon käyttäjät ovat huomanneet, niin Procountor meni ja vaihtoi omaa Laskujen lähetys ja vastaanotto-operaattoriaan ja tämä muutos koskee siis kaikkia Procountor paketteja käyttäviä asiakkaitamme. Muutos koskee siis nitä asiakkaita, joilla on käytössä Procountor esim. Alku, Kevyt, Jousto, Perus, Plus tai Max paketti, eli käytännössä kaikki jotka vastaanottavat ja lähettävät laskuja sähköisesti Procountorjärjestelmästä. Muutos ei koske vanhanmallista paperikirjanpitoa. Niihinkin on tulossa myös muutoksia, mutta niistä erikseen uutiskirje lähiaikoina.
Muutos on nyt käynnissä, eli siirtymäaikaa on syyskuun 2022 loppuun asti, sen jälkeen vanhaan OpusCapita operaattoriosoitteeseen teille lähetetyt ostolaskut eivät enää saavu perille. Jotta laskut saapuvat jatkossakin, pitää teidän toimittajille lähettää ns toimittajakirje, jossa kerrotaan operaattorin muutoksesta. Kirje on siis samanlainen kuin se mikä lähetettiin kun sähköisyys alkoi, etteivät enää laita paperipostia vaan sähköisenä.
Kirjepohjan saa Procountorista kohdasta Hallinta – Yrityksen Tiedot – Verkkolasku- ja skannausosoitteet
Siellä voi Luoda toimittajailmoituksen ja siihen valita ne Apix operaattorit kaikkiin kolmeen vastaanottotapaan. Tästä Seuraava avaa tiedot tekstipohjaan, jnka voi suoraan kopioida ja lähettää esim. Procountorin joukkokirjetttä apuna käyttäen tai erikseen sähköpostiin kopioiden ja lähettäen. Tämän saa myös Wordiin muokattavaksi ja vaikka paperipostilla lähetettäväksi. Procountorista pystyy myös lähetäämään Joukkokirjeenä kaikille niille toimittajille, joiden yhteystiedot on Procountoriin tallennettu. Lähetys on maksullinen kuten laskun lähetyskin, eli riippuen lähtekö paperilla vai sähköpostilla.
Jos haluatte, voimme tehdä puolestanne tämän lähetystyön niiltä osin kuin se on mahdollista. Ikävä kyllä teleoperaattorit ja osa vakuutusyhtiöistä ei ota muuttuneita tietoja vastaan sähköpostilla, vaan näiden omassa ”asiakasportaalissa” pitää muuttaa nuo tiedot. Sinne meillä ei ole pääsyä.
Jos haluatte tilata tämän meiltä palveluna, niin laittakaa viestiä laskutuspalvelu@uotila-laine.fi ja viestiin yhtiön nimi, niin katsomme ja annamme arvion paljonko meidän tekemänä työ kustantaisi. Toimittajien määrä joiden yhteystiedot pitää etsiä ja lähettää tuo ilmoitus, ratkaisee kustannuksen.
Taloushallintoliiton ajankohtaisia uutisia
|
|